Trygga och säkra betalningar – www.badrumsshoppen.se
Samtliga betalningsmetoder i vår onlinebutik är säkra, krypterade och hanteras av betrodda tredjepartsleverantörer.
Ett tydligt exempel är Klarna, som vi alltid rekommenderar då det innebär en enorm trygghet för dig som kund.
Badrumsshoppen.se:s avtal med Klarna medför att Badrumsshoppen följer Klarnas regler och rutiner för beställningar, hantering och administration. Klarna tar ut både rörliga och fasta transaktionsavgifter per köp – vilket är en enorm årlig kostnad för en återförsäljare – men något som Badrumsshoppen anser är ett måste, då kundens trygghet går först.
Vid köp i onlinebutiken/webshoppen har många kunder ingen dialog med Badrumsshoppen innan sitt köp – varken genom fysiska möten, digitalt eller via e-post – och därför är Klarna ett måste för att garantera samtliga kunder att Badrumsshoppen.se är en seriös aktör där kundernas trygghet och säkerhet står i fokus, oavsett hur stor den årliga kostnaden är.
När du som kund väljer Klarna som betalningsmetod, så spelar de ingen roll om du tar 30 dagars faktura via Klarna eller direktbetalning via Klarna - Alla köp som går via Klarna
omfattas av Klarnas köparskydd. Om något blir fel (t.ex. utebliven leverans) öppnar Klarna ett ärende för ditt köp, pausar betalningen och begär underlag från Badrumsshoppen.se.
Läs mer om Klarnas köparskydd: https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/
Via Klarna kan både privatpersoner och entreprenörer göra sina köp med 30 dagars faktura (enligt Klarnas villkor).
Eventuella kreditprövningar hanteras helt av Klarna – Badrumsshoppen har ingen insyn i detta.
Mer information finns på Klarnas webbplats: www.klarna.se.
Kort betalningar:
Om du som kund önskar att betala med kort kan du givetvis göra det via Stripe.
Du kan betala med Visa, Mastercard samt American Express m.fl.
Hos Badrumsshoppen.se är målet att alla kunder ska kunna betala på det sätt som passar dem bäst.
Skulle du önska en annan betalningsmetod som inte finns listad är det bara att mejla [email protected].
Vi ser givetvis över eventuella önskemål & ösningar för att göra det så smidigt och lätt som möjligt för dig som kund.
Priser
Samtliga priser på Badrumsshoppen.se anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.
Vid prisjusteringar på en lagd beställning informeras du alltid och har full rätt att ändra eller annullera din beställning.
I det övre vänstra hörnet av onlinebutiken kan du även välja att visa samtliga priser inkl. eller exkl. moms i hela shoppen.
Beställning
Vid beställning bekräftas ditt köp genom en orderbekräftelse via den e-postadress du har uppgett.
Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök och badrumsshoppen.se förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.
Personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd att beställa.
Frakt och expeditionsavgift
Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar. Beroende på vilken typ av varor som du har beställt blir varorna levererade till din hemadress, ditt närmaste ombud eller företagsadress (företagspaket). Observera att vi endast levererar varor inom Sveriges gränser.
Vid avvikande transporter, såsom leveranser med båt, lyftkran, till svårtillgänglig terräng eller transporter utomlands, ber vi er att kontakta oss innan ni lägger en eventuell beställning. Om beställningen genomförs utan att avvikande transport meddelats i förväg, och det krävs särskilda lösningar för att leverera godset, kommer tilläggskostnad för frakt och hantering att debiteras separat innan leveransen sker. Tveka inte att höra av er till oss vid minsta osäkerhet – vi hjälper gärna till att planera en smidig leverans.
Leverans
Badrumsshoppen har ett eget fysiskt lager. De flesta varor beställs dock genom externa grossister och leverantörer som levererar direkt till våra kunder. När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadress. Därför ber vi dig vara noga med att fylla i korrekt leveransadress vid orderläggning. Badrumsshoppen har liten påverkan på de externa leverantörernas leveranser/logistik och kan därmed i mycket begränsad utsträckning påverka en försenad leverans.
Hemleverans
Din beställning från leverantör till dig skickas vanligtvis med Bring, Postnord, DHL eller DSV Skrymmande varor skickas till din hemadress och leverans sker då dagtid i olika bestämda tidsintervaller mellan kl. 7.00-16.00 (beroende på var transportören befinner sig). Du blir telefon aviserad en dag innan eller i vissa fall samma dag som leverans för bokning av utkörningstid. Transportören lämnar normalt en ungefärlig leveranstid och det kräver att en mottagare kvitterar godset. För dig som bor i lägenhetshus levereras dina varor till porten, för dig som bor i villa levereras varorna vid tomtgränsen. OBS! bärhjälp upp i trappuppgång eller liknande ingår ej.
Vi samarbetar med ett flertal speditörer och kan dessvärre inte styra över deras leveranstider och kördagar men givetvis så går det även att ordna transporter med bärhjälp samt transporter med tidspass.
Vid leveranser till svårframkomliga ställen (t.ex. öar utan broförbindelse eller ordentliga vägar) kan vi tyvärr inte garantera att varan kan levereras direkt till din dörr. Saknas broförbindelse betyder detta att varan lämnas på utlämningsställe på fastlandet. Gäller också då varor ska skickas i retur.
Leverans till utlämningsställen
Icke skrymmande paket som skickas från Badrumsshoppen lager hämtas på ditt DHL ServicePoint-ombud. Vid uthämtning på DHL ServicePoint-ombudet får du ett SMS eller brevavisering när varan finns på plats och kan hämtas. Dock måste varan hämtas normalt inom 14 dagar. Beställning som är levererad som paket och ej utlöst inom 14 dagar returneras till Badrumsshoppen på kundens bekostnad.
Varan kan endast hämtas ut av personen som står som mottagare av varan. Mottagaren legitimeras vid uthämtning.
Badrumsshoppen kan inte hållas ansvarig för att utgående varor är slut hos leverantören och att leveransen därmed ej kan slutföras eller att den blir försenad. Badrumsshoppen friskriver sig för eventuella kostnader som uppstår på grund av förseningar, defekta eller fellevererade varor.
Konsumenten har rätt att häva köpet utan extra kostnad vid en eventuell försening. OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras efter kundens beställning. Då måste förseningen vara av betydande art.
Ej mottagen order/bomkörning
Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning, eller om du utan giltig anledning nekar att ta emot leveransen trots att godset är oskadat, kommer du att debiteras för de kostnader som uppstår för så kallad bomkörning eller outlöst paket. Detta gäller både vid hemleverans och vid leverans till utlämningsställe.
Utöver detta kan du som kund även komma att debiteras för eventuell lagerhyra om godset transporteras till något av våra speditörers lager i väntan på ny leveranstid.
Leveranstid
Vår ambition är att erbjuda snabba leveranser och att ange så korrekta leveranstider som möjligt på vår hemsida. Varor som finns lagerförda hos själva eller någon utav våra leverantörer/grossister & levereras inom 4-7 dagar (Om inget annat anges) Tillverkningsvaror kan ha leveranstider från 1 vecka upp till 12 veckor beroende på produkt.
Vid eventuell restnotering eller tillfällig slutförsäljning hos tillverkare kan leveranstiden bli längre.
Du erhåller alltid ett besked om leveranstid per e-post. I samband med leverans kommer du att bli telefonaviserad av fraktföraren.
Mottagande av varor - transportskador eller felleverans
Du ska snarast efter att du mottagit varorna, kontrollera att emballagen är hela. Vi rekommenderar att du också avemballerar varan direkt efter mottagandet. Anmäl synliga skador, eller om du fått fel produkt eller fel antal, direkt till chauffören. Notera skadan/felet på fraktsedeln innan du kvitterar ut varan. Om du upptäcker skada på emballage eller vara är det viktigt att du tar bild av skadan. Bilddokumentation av skadan är nödvändig för att hantera ärendet.
Om du upptäcker skada, fel produkt eller fel antal på din order kontaktar du kundtjänst inom 5 dagar från det tillfälle att varan togs emot.
Vi rekommenderar även att du som kund anmäler skadan till direkt vid mottagandet av produkten med chauffören så att transportören kan skriva en notering om transport skada.
Hämtas varorna ut vid ett postombud så gäller samma sak, be dem göra en notering att godset är skadat direkt vid ombudet.
Om skada har uppstått så får du under inga omständigheter använda produkten. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.
Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.
Badrumsshoppen friskriver sig kostnader som uppkommer för omkostnader av detta slag.
Ångerrätt i 14 dagar
Enligt "Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att du behöver uppge någon speciell anledning. Du bör anmäla att du ångrar ditt köp skriftligen så att det finns bevis för att du gjort det i rätt tid.
Enligt lagen ovan finns det dock bestämmelser som begränsar ångerrätten. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål. Om du är osäker på vilka varor som omfattas av ångerrätten så ring eller mejla vår kundtjänst. Lagen gäller för privatpersoner men inte näringsidkare.
Tänk på att du är försiktig när du hanterar varan så du slipper värdeminskningsavdrag, se mer under nästa stycke ”Returer”.
Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten.
Vill du ha mer information om ångerrätten kontakta vår kundtjänst via mejl: [email protected]
Returer
Du har som kund rätt att undersöka varan innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan parterna och inom 14 dagar från det att du anmälde ditt ångrade köp. Varan ska returneras på samma sätt som den levererades. Det vill säga om den levererades på pall så ska den även returneras på pall. Kund står för returfrakten och ansvarar för att varan är tillräckligt paketerad för att minimera risk för fraktskada och levereras till rätt adress.
Om varan befinns vara i väsentligen förändrat skick kan värdeminskningsavdrag komma att göras. Badrumsshoppen kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.
Spara alltid följesedeln och kvittensen på leveransen tills returen är godkänd av Badrumsshoppen.
Innan en retur måste du alltid kontakta Badrumsshoppen kundtjänst för att få beslut om vart varan skall skickas samt få returen godkänd. I de fall som varan ska returneras till Badrumsshoppen lager kan vi hjälpa dig med en fraktetikett till DHL Servicepoint. Detta innebär att vi kommer att dra av det belopp som frakten kostar när vi återbetalar dig.
I de fall varan returneras via Servicepoint-ombud gäller följande priser inklusive moms för respektive vikt:
1–3 kg 129: -
4–5 kg 145: -
6–10 kg 175: -
11–15 kg 209: -
16–20 kg 229: -
Ska varan returneras på pall så kontakta Badrumsshoppen kundtjänst för prisuppgift.
Om du väljer att inte skicka varan med våra fraktetiketter är det viktigt att paketet skickas som Företagspaket. Om detta inte sker tar vi ut en returhanteringskostnad på 95:- då vi själva måste hämta ut paketet hos ett ombud. Tänk på att avsändaren skall vara samma person som har lagt ordern. Detta för att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbare.
Inga paket löses ut mot postförskott eller efterkrav.
Vid godkänd retur sker återbetalning senast 14 dagar efter att Badrumsshoppen har mottagit meddelandet eller erhållit varan. Återbetalningen sker dock inte innan varan har kommit åter eller tills dess bevis på att varan har återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen genomfördes. Eventuell expeditionsavgift återbetalas ej vid retur.
Garantier
Badrumsshoppen strävar efter att i samarbete med våra leverantörer erbjuda de bästa garantierna i branschen och samtliga varor hos Badrumsshoppen innefattas därför av garantier. Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras eller ersättas med en likadan eller jämförbar produkt utan kostnad för dig. Observera att garantitiden skiljer sig åt mellan olika varumärken. Kontakta oss för att få mer information om vilka garantivillkor som gäller för enskilda produkter.
Om en reparatör skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras måste vi via våra leverantörer debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv som vid till exempel felmontering eller handhavandefel.
Kom ihåg att spara fakturan som garantibevis. Garanti gäller inte produkter som har förvarats, monterats eller använts på ett felaktigt sätt alternativt ändrats till utseende/funktion. Garantin omfattar heller inte normalt slitage, repor, märken eller stötar som orsakats av en olyckshändelse.
Kontakta Badrumsshoppen kundtjänst så hjälper vi dig.
Reklamationer
Reklamationsrätt gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller således inte normalt slitage eller åldrande.
Om varan är felaktig så rekommenderar vi att du reklamerar så fort som möjligt. Kontakta kundtjänst och ange på vilket sätt som du anser varan vara felaktig. Ha också varans artikelnummer och ditt ordernummer till hands. Kundtjänst beslutar om åtgärd, reparation, byte eller i vissa fall kan prisavdrag göras.
Vid retur ska helst originalemballaget användas. Du som kund är ansvarig för eventuella risker (transportskador/förluster) som kan uppstå i samband med returfrakten. För en vara som konstateras vara felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten.
Vi löser ej ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.
Fel plockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om det först efter montering går att se att varan i fråga är felaktig.
Vid reklamation sker återbetalning senast 14 dagar efter att Badrumsshoppen har mottagit meddelandet eller erhållit varan. Återbetalningen sker dock inte innan varan har kommit åter eller tills dess bevis på att varan har återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen genomfördes.
Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.
Allmänna villkor
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och förbehåller oss rätten att justera priser utan föregående avisering.
Vi ansvarar inte för eventuella skrivfel gällande pris, leveranstid eller produktinformation på webbplatsen.
Om ett fel upptäcks kommer kunden alltid att informeras. Kunden har då full rätt att avbryta eller ändra sin beställning.
Observera att färgavvikelser kan förekomma beroende på bildskärmsinställningar samt ljusförhållanden vid fotografering.
Beställare under 18 år måste ha målsmans godkännande.
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Sekretesspolicy & cookies
Här hittar du information om vår sekretesspolicy och hur vi använder cookies. Vi värnar om din integritet och behandlar personuppgifter enligt gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Uppgifter används främst för orderhantering, betalning, kundservice och – efter samtycke – marknadsföring. Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera, för analys av besök och för relevanta erbjudanden. Du kan när som helst justera ditt samtycke via våra cookie-inställningar eller i din webbläsare.
Tillämplig lag och kommunikation
Detta avtal regleras av svensk lag. Kommunikation med anledning av dessa villkor sker på svenska.
__________________________________________________________
www.badrumsshoppen.se
E-post: [email protected]
Instagram: Badrumsshoppen.se
Facebook: Badrumsshoppen.se
Pinitrest: Badrumsshoppen.se
Youtube: Badrumsshoppen
Badrumsshoppen.se är återförsäljare utav kakel/klinker, microcement & inredning med stort fokus på 3D-Visualiseringar och badrumsdesign. Hos oss så har ni möjligheten att se Ert projekt färdigställt innan det har påbörjats.
© 2025 badrumsshoppen.se